keskiviikko 17. lokakuuta 2012

Ja alussa oli...

Ajatus blogin kirjoittamisesta syntyi oikeastaan siitä, että kaipasin alustaa matkakertomuksille, joita ystävät ja kylänmiehetkin voisivat halutessaan lueskella. No, eihän kukaan niin paljon matkustele, että siitä pelkästään saisi blogintäytettä, ainakaan mitenkään luontevasti. Niinpä sitten ajattelin jutella tässä blogissa vähän muustakin; matkojen suunnittelemisesta, valokuvaamisesta, safkasta, golfista, kaikista mua kiinnostavista aiheista. Jos nuo aiheet eivät muita kiinnosta, niin eipä sitten mitään.

Tämä on mun ihka ensimmäinen blogi ja tämä nimenomainen teksti yhtä ensimmäinen blogiteksti, joten hieman harjoittelun piikkiin tämä laitetaan. Nyt pitäisi vielä kokeilla miten tänne lisätään kuvia.


Tuohonhan se kuva ilmestyi, ei aavistustakaan onko se järkevässä koossa; valitsin kooksi "50% alkuperäisestä". Lieneekö sopiva? Kuvassa on Umhalanga Rocksin majakka, hieman Durbanin pohjoispuolella, siis Etelä-Afrikassa. Kuva on otettu Oysterbox -hotellin terassilta. On muuten yksi parhaista ja miellyttävimmistä hotelleista missä olen koskaan asunut. Sellainen kolonialistinen ilmapiiri siirrettynä nykypäivään ja maustettuna loistavalla palvelulla.

Pari sanaa musta itsestäni. Olen viisikymppinen stadinkundi, muutama vuosi sitten firmani myynyt mainosmies. Asun kesät Töölössä ja talvet Espanjassa. Sen jälkeen kun porvarillisen päivätyön rasite poistu hartioiltani, olen yrittänyt selvitellä elämän tarkoitusta ja elellä niin kuin itse haluan, en niin kuin ympäristö multa ehkä odottaa. Ja aina silloin tällöin tunnen hävytöntä tyytyväisyyttä itseeni ja etenkin tällaiseen elämäntapaan. Varmaan ärsyttää monia, mutta enpä mä sille mitään voi.

Tämä riittäköön nyt näin aluksi, palaan asiaan lähipäivinä puolentoista kuukauden päässä odottavan Etelä-Amerikan reissun ennakkotunnelmissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti